neljapäev, 2. märts 2017

Uus (ja mitte nii uus) meedia

Ülesandeks nüüd oli valida üks uue meedia komponentidest ja analüüsida, mil moel on see oma valdkonda mõjutanud. Mina valisin MMORPG mängude mõju suhtuluskanalitele.
Enamus meie põlvkonna inimeste esimene kokkupuute internetiga oli seotud jututubadega. Istusime internetipunktides ja chattisime omavahel. Nüüdseteks põhilisteks suhtluskanaliteks on osutunud Messenger, WhatsApp, Skype, blogid ja muud. Nende hulka saab lisada ka MMOPRG (ehk Massively Multiplayer Online Role-Playing Games) mänge.


Kuidas MMOPRG mängud mõjutavad suhtluskanaleid? Minu arvates, otsest mõju nad ei avalda, kuid on lihtsalt üheks asendusliikmeks jututubadele. Nüüd on võimalus ühendada mängumaailma chattidega, ehk inimesed saavad täies mahus süveneda virtuaalmaailma. Põhiliseks tegevuseks ongi luua endale sobiva tegelaskuju (character) ja arendada teda, suheldes teiste kasutajatega omandama endale teatud sotsiaalse staatuse.
Kuna tegu on virtuaalse maailmaga, ehk väljamõeldud süsteemiga, siis käituda võibki nagu mängus, ehk välja mõelda endale käitumisviisi ja olla teise inimesena. Tagajärjed on aga teadmata, ehk see ei pruugi mõjutada sind, kuid samas, kes teab, äkki muutudki teiseks inimeseks, kui kulutad liiga palju aega mängus. MMOPRG mängude oht seisneb selles, et seal on kõik põnevam, ilusam, lihtsam ning kaasaegsete mängude on graafika on niivõrd kvaliteetne, et väga palju sarnaned reaalse eluga.
Mängumaailmas suhtlevad inimesed tihti saavad sõpradeks ka reaalelus. Mõned isegi abielluvad ja saavad lapsi. Nii et see virtuaalne maailm mõjub hästi demograafiale mõnedes juhtumites.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar